Fotogalerie

Projekt Den Země 

Letošní Den Země byl napěchovaný soutěžemi, kvízy, otázkami, zajímavostmi a důležitými poznatky. Vše jsme absolvovali ve skupinové práci s druháky a třeťáky. Bylo pro nás velmi užitečné všímat si práce starších dětí, mají naše uznání a my prvňáčci máme motivaci, kam dál růst. Tento den nám počasí nepřálo, přesto jsme vyrazili poslední hodinu na očistu našeho okolí. Jsme rádi, že pytle na odpadky nebyly zdaleka plné, máme kolem sebe čisté prostředí, v tom pokračujme. Součástí projektu prvňáčků byla i tvorba společného plakátu, který se jim bezvadně povedl! 

Projekt bajky 

Děti milují smysluplné příběhy, proto jsme se tentokrát vrhli do naučných zvířecích podobenství - bajek. Společně jsme si přečetli bajku Liška a čáp. Měla jednoduchou zápletku a stále aktuální ponaučení. Děti se seznámili s jejím autorem a poslechli si písničku Ezop a brabenec ( k poslechu zde). Společně jsme vypracovali pracovní list a podívali se na bajku (zde). Žáčci si zaslouží velkou pochvalu za velmi povedené ilustrace!  

Velikonoční mini soutěž 

Konečně jaro! Na naší kalendářní nástěnce jsme konečně přehodili zimu na jaro a k oslavě tohoto milníku jsme si zahráli mini soutěž.  Děti ve dvojicích házely kostkou a podle čísel vybarvovali vajíčka. A prý  to bylo "ízy" (jak by někteří prvňáci podotkli).  

Beruška Blue - Bot 

V pátek 8. 3. jsme si vyzkoušeli práci s beruškou Blue - Bot. Jedná se o naprogramovatelného robotka, který po zadání příkazů vyplní požadavek a projde na podložce určenou cestu. Děti se tak pomaličku sbližují se základy programování. Všem účastníkům to šlo velmi dobře a všechny to ohromně bavilo. S beruškou jsme určitě nepracovali naposledy!  

Projekt Ilustrace, ilustrátor 

Písmenek už známe čím dál více, a tak můžeme pomaloučku, polehoučku začít číst první knížky. A protože má v dnešní době kniha velkou konkurenci v podobě digitálních technologií, rozhodli jsme se, že posílíme její roli a knížku si vyrobíme. U tvoření jsme se seznámili s pojmem autor, ilustrátor, ilustrace. Pro nás je to důležitý objev, protože knížky pro děti jsou z velké části tvořeny obrázky.  V projektu jsme si vytvořili knížku s vlastní ilustrací pohádky, také jsme se seznámili s pány ilustrátory jako byli Josef Čapek, Ondřej Sekora, Josef Lada, Jiří Trnka, Vojtěch Kubašta, Zdeněk Miler a také s paní ilustrátorkou Helenou Zmatlíkovou. V další části jsme pracovali s knihou polotovarem, který jsme dotvořili, společně přečetli naši první pohádku, a nakonec jsme si  prohlédli originální knihy ilustrátorů, poslechli si ukázky a shodli se na tom, že všechny mají své velké kouzlo. 

Vitamíny proti bacilomanům 

Protože nás na konci ledna přemohla nečekaná třídní epidemie, rozhodli jsme se bojovat proti bacilkám i naší aktivitou v hodině VV a PČ. Radost z našich výtvorů nám jistě podpořila imunitu. 

Valentýnka pro maminky 

Edukační program Národního parku Podyjí 

Valentýnská středa nám přinesla velmi poučné a příjemné povídání o Podyjí. Co by kamenem dohodil nám začíná krajina národního parku za každého počasí obdivuhodná a malebná. Těšíme se, až se do Podyjí zase někdy vydáme. 

Papírnictví u prvňáků

Dnes jsme si ve třídě otevřeli malý obchůdek Papírnictví u prvňáků. Každý zákazník dostal kapsičku s penězi a mohl si nakoupit vše, co se mu líbilo. Děti si vyzkoušely matematiku v praxi a nakupování je činnost, která děti zaručeně  baví.  

Návštěva Jihomoravského muzea 

Vysvědčení 

První předávání vysvědčení nám všem udělalo ohromnou radost. Doufám, že i to červnové bude stejně tak veselé a plné jedniček. 

Krotitelé tkaniček 

Další kapitolka Lumpajdy a Lupínka nás vtáhla do příběhu, ve kterém se stal Lukášek pravým krotitelek tkaniček, jelikož neuměl uvázat mašličku u bot. Krotitel Lukášek trénoval na všem, na čem se dal vytvořit suk, uzel, až se mu nakonec povedla i kýžená mašle. Uvědomili jsme si, že každý na zádech neseme batoh talentů, které máme a je dobré je rozvíjet, také s sebou máme kompas odvahy, který nás nasměruje a dodá kuráž, protože někdy je potřeba překonat sebe sama a zdolat i nějaké obtíže. Ve výtvarné výchově jsme si vytvořili botku s mašličkou, na které jsme si zkusili mašličku uvázat. Někomu jde hravě, někdo by se potřeboval stát pravým krotitelem tkaniček. Hurá do toho a půl je hotovo! 


Bruslíme rádi 

Projekt o lidském těle jsme následující pondělí uvedli do praxe, když jsme si vzali s sebou do školy brusle. Společně jsme autobusem dojeli do Znojma a po náročném přezouvání jsme konečně vyrazili na ledovou plochu. Počasí nám přálo a nakonec i v mrazivém dopoledni vysvitlo sluníčko. Ještě aby ne, vždyť na to naše bruslení bylo radost pohledět! 

Projekt lidské tělo 

Páteční projekt se nesl ve znamení poznávání lidského těla. Děti se seznámily s jeho částmi, které nejprve pojmenovaly, a poté namalovaly konkrétní využití. Také se rozběhla diskuze o tom, k čemu všemu nám naše tělo slouží, a že by bylo fajn, kdyby nám ve zdraví vydrželo co nejdéle. V další fázi jsme se zaměřili na způsob, jak pomoci tělu udržet se v dobré kondici. Nakupovali jsme z letáku různé typy potravin, které jsme pak zapracovávali do projektu. Výsledkem byla naše nová kamarádka Simonka. Jsme rádi, že jsme zdraví a můžeme podnikat spoustu věcí. Společně budeme pracovat na tom, aby byla naše kondice nadále dobrá. K tomu nám pomáhají i zdravé svačinky, za které Vám, rodiče, děkujeme. 

Lumpajda a Lupínek - dlouhodobý projekt

První lednový školní den přinesl vzpomínání na uplynulé dny. Děti se s radostí sdílely, jaké dostaly dárečky pod stromeček. Všichni jsme se shodli na tom, že dárečky předčily naše očekávání. Také jsme se dnes poprvé začetli do knížky Lumpajda a Lupínek. Seznámili jsme se Majdou a Lukáškem, kteří nás učí pochopit spoustu zajímavostí ve vztazích. Dnes jsme s nimi přemýšleli nad kouzelnými jmény. Zjistili jsme, že každý z nás má kouzelné jméno, které dostal od svých rodičů, prarodičů, dalších příbuzných, učitelů, nebo kamarádů. Vymysleli jsme si vlastní kouzelná jména, která se nám líbí a můžou nás motivovat a povzbuzovat. Bylo toho hodně, co nás Majda s Lukáškem naučili. Už se těšíme na další příběh. 


Akční prosinec 

Prosinec ve škole doslova přeletěl jako voda a nutno říct, že byl výživný po všech stánkách. Prožili jsme spoustu akcí, máme hodně zážitků a vzpomínek. Děti se zúčastnily besídky a za to jim děkuji, vše zvládly na jedničku. Odkaz na besídku naleznete na hlavní stránce ZŠ Mašovic. Věřím, že se všem dětem zapíše tento měsíc do paměti jako měsíc plný akcí, ale i měsíc, kterým mohly udělat radost svým blízkým. 

5.12. Magické datum

Předvánoční čas přináší dětem nové a další zážitky. Děti jsou celé nedočkavé, kdy konečně nastanou Vánoce, ale také ví, že ještě musí přijít Mikuláš, anděl a čert.  A bez toho to nejde ani u nás ve škole. Již v pondělí bylo téma Mikuláše hlavní náplní diskuzí dětí, ale v úterý se přidaly s neustálým nasloucháním sebemenšího zazvonění na zvoneček, a byly plné očekávání, kdy konečně tahle trojice přijde. Nepřišla ani první hodinu, ani tu druhou, a dokonce ani tu třetí! Ano, Mikuláš si dal na čas a správně děti napínal, ale tu čtvrtou hodinu se děti dočkaly. Zazvonil zvonec a do třídy se přiřítili rozjaření čertíci, líbezný anděl a moudrý Mikuláš. Některým dětem ztuhl úsměv na rtech, jiné už přemýšlely, co že zazpívají. Všechny děti návštěvě přednesly básničku či písničku a dostaly zasloužený balíček. 

Projekt Martin na bílém koni 

Letos jsme prožili Martinovu "sněhovou nadílku" v sobotu. A abychom o tento výjimečný den nepřišli ani ve škole, v průběhu týdne jsme pilně plnili Aktivity book a posledních pár pátečních hodin jsme se ponořili do projektu. Nejprve jsme se seznámili s celým životním příběhem vojáka Martina, poté jsme ve skupinkách pracovali na dílčích úkolech, které jsme nakonec přetvořili do velkého plakátu, a na památku jsme si vyrobili krásnou lesklou podkovu Martinova bělouše. Přestože nám ani v pátek a ani v sobotu nespadla jediná vločka, víme, že hlavním poselstvím tohoto historického příběhu je něco víc, než jen první sněhová nadílka.  A´t jsou kolem třeskuté mrazy, nám prvňáčkům to nevadí, my víme, že když se umíme rodzělit o něco, co máme rádi, přinese to hřejivou radost nejen kamarádům, ale i nám samotným. 

Listopadové tvoření 

Jako již tradičně k listopadu patří padání listí, tak i všichni školáčci s listím vehementně pracují ve výtvarné výchově. Ani my nejsme výjimkou, a tak jsme si pomocí nasbíraného listí vytvořili razítka a tiskali s nimi na bílou čtvrtku. 

Náš další výtvor nenese zcela listopadovou tematiku, je více opřený a vlastní fantazii. Úkolem bylo pracovat s geometrickými tvary a složit obrázek podle vlastního nápadu. Vytvářet pomocí geometrických tvarů je výzva, která se všem povedla. 

Projekt Statečný cínový vojáček 

I malí hrdinové můžou zažít velká dobroudružství, třeba jako cínový vojáček, který musel obstát ve velkých zkouškách. Náš příběh začal v pokoji malého chlapce Petra, postupně jsme se v ději ocitli i v řece, na trhu, v maminčině kuchyni a nakonec zase zpět v Petrově pokoji. Pohádku jsme si přečetli z knihy Vojtěcha Kubašty a prohlédli si nádherné prostorové ilustrace. Děti plnily několik úkolů, hledaly hlavní hrdiny, poznávaly všechna prostředí, skládaly puzzle, sestavovaly z něj dějovou linku, převypravovaly příběh a nakonec si vytvořily svůj první Lapbook, jehož součástí bylo i hodnocení příběhu. Jsem ráda, že se jim tohle malé vyprávění líbilo. 


Příprava dýní 

Minulý týden se prohnala naší školou malá dýňová horečka. Děti v průběhu týdne nosily dýně, a potom je konečně ve čtvrtek mohly přetvořit v zajímavé dýňové hlavičky. I když se prvňáčci s touhle aktivitou setkali poprvé, vše, i díky pomoci starších spolužáků ze 4. a 5. ročníku, zvládli. Děkujeme proto za spolupráci nejen se staršími vrstevníky, ale i s rodiči, kteří obstarali základní materiál - dýně. 


Říjnové radosti 

Kromě draka k podzimu neodmyslitelně patří deštník, teda měl by patřit, i když zatím se nám déšť ze všech stran vyhýbá. Proto jsme s dětmi namalovali extra barevné deštíny. Třeba to pár dešťových kapiček přiláká. 

V říjnu jsme oslavili narozeniny našeho spolužáka. Děkujeme za oslavu! 

Dráček vlastní tvorbou 

Ve třídě se na nás z nástěnky usmívají kamarádi dráčci. Vyrobit je nám dalo i trochu úsilí. Nejprve připravit barevný podklad vodovkami, poté namalovat obličej, vystřihnout dráčkův tvar, zauzlovat šňůru a na ni navázat barevné mašle. Uff, povedlo se! Jsme rádi, že nám denně dodávají dobrou náladu. 

Drakiáda

Také prvňáčci dnes provětrali své dráčky a pro tu kouzelnou chvíli - mít dráčka co nejvýše, se pěkně naběhali. Věřím, že si to většina dětí užila a že touto akcí neskončí drak ve skříni, ale ještě si i tento létající kamarád podzimu užije. 

Den bez aut 

Projekt města Zdravé město Znojmo je již zavedenou tradicí, které se pravidelně naše škola účastní. I tentokrát jsme vyrazili autobusy do znojemského Horního parku a zapojili se do plnění aktivit. Cílem akce je podpořit zdravý životní styl, upozornit na dopad výfukových plynů a motivovat k aktivnímu trávení volného času. 

Děti si tak na stanovištích mohly vyzkoušet překážkovou dráhu na invalidním vozíku, seznámit se s pravidly poskytnutí první pomoci, zopakovat pravidla silničního provozu, bezpečné jízdy na kole. Zpestřením byla bublinová exhibice. Děkujeme městu Znojmu nejen za malé dárečky, ale především za možnost učit se i tímto zážitkovým způsobem. 

Hrajeme si s písmenky 

Konečně umíme přečíst první písmena a už se dostáváme  i k první větě. Aby se nám vše lépe pamatovalo, zkoušíme potkávat písmenka i v dalších předmětech. 

Jak se nám daří 

Ve škole jsme prožili již pár dní a já doufám, že jsou děti sdílné a povídají, co vše jsme společně podnikli. V hodinách rozvíjíme naše psací, počítací a čtecí dovednosti jak jen to jde. Malujeme kouzelným prstem, stuhou, organizujeme soutěže v roztáčení káči, v házení kostkou, v chytání krtků, v hledání písmenek. A kdo vyhrál? U nás platí dvojnásob, že vyhrát je fajn, ale zúčastnit se, to je gró!  


5.9. Druhý školní den 

S dětmi jsme si dnes povídali o prázdninových zážitcích a také jsme se vydali na tajemnou plavbu. Byla to skutečná cesta za pokladem. Získat a objevit poklad nebylo vůbec jednoduché, ale naši prvňáčci si s úkoly poradili hravě. 

Loď, v čele s kapitánem, nás dovezla na tři neobjevené ostrovy. Na prvním ostrově nás přivítal dědeček Etiketa. Vysvětlil nám, že je potřeba chovat se k dospělákům a k sobě navzájem slušně, s úctou, a také nám poradil, jak se takové chování projevuje navenek. Po splnění úkolu, vzájemném představování, jsme získali první klíč. Další část plavby mířila na ostrov indiána Tichošlápka. Indián nás naučil mluvit krátkým hlasem, pracovat potichu, s ohledem na ostatní, hlásit se. Jeho úkol by mohl být pro některé vskutnu náročný, pro nás to, kupodivu, byla brnkačka. Měli jsme minutu absolutního ticha. Hurá, zvládli jsme to. Posledním ostrovem byl ostrov guru Besťáka. Ten nám poradil, jak se bezpečně chovat ve škole, a také nám připomněl, že je důležité umývání rukou. Za úkol jsme si každý našli cestičku k pokladu a dostali klíč. A teď už jsme mohli otevřít poklad.  

Největším pokladem ve třídě budou dobré vztahy a příjemná atmosféra. A tak se o to snažíme.  

Snad nám to dlouho vydrží! 

6.9. Třetí školní den 

Nastal teprve třetí školní den a už jsme oslavili narozeniny jednoho prvňáčka. Narozeniny, to my rádi. 

Děkujeme mamince za dárečky a příjemné osvěžení. 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky